Onze persoonlijke aanpak

Terug

Wij helpen u het zelf te doen

Zo werkt het

De coaching kan bestaan uit een eenmalig gesprek, direct wanneer u belt, maar er kunnen ook een serie gesprekken nodig zijn. Na uw telefoontje of na ontvangst van uw aanmelding, via dit online aanmeldformulier, volgt een telefonische intake. Hierbij inventariseren we uw situatie en uw wensen met betrekking tot de coaching. We bespreken met u het vraagstuk dat u heeft en het doel dat u wilt bereiken. Op basis hiervan starten we een coachtraject op. U kiest zelf bij welke vorm van coaching u zich het prettigst voelt: telefonisch, face-to-face of online.


Focus op positief doel

Het vertrekpunt van de serie gesprekken zijn uw kwaliteiten, ‘eigen-wijsheid’ en eigen verantwoordelijkheid. Samen werken we toe naar een positief en constructief doel, door u zelf geformuleerd, en bekijken we hoe we het gaan aanpakken. Uw vraagstuk of probleem lossen we niet voor u op, maar we begeleiden u bij het zelf oplossen of leren hanteren ervan. Dit stelt u in staat om in de toekomst zelf uw problemen te tackelen en daarmee veerkrachtiger te worden en te blijven.


Snel én duurzaam resultaat

De aanpak van Resilians is kortdurend en oplossingsgericht. Een traject bestaat naast een intake-gesprek uit één tot maximaal vijf gesprekken. Veel van onze cliënten zijn onder de indruk van de ideeën, inzichten en resultaten die zij in korte tijd, soms al na één gesprek, krijgen of realiseren. De oplossingsgerichte aanpak helpt u om de focus op het heden en de toekomst te leggen. Maar u houdt zelf de regie: u bepaalt de inhoud en de richting van de gesprekken.

Personal coaching is geen psychosociale therapie of een vervanging daarvan. Indien tijdens de intake of tijdens de gesprekken blijkt, dat er sprake is van psychische ziekte zullen wij u extern doorverwijzen.