Veelgestelde vragen

Terug

Hieronder treft u veelgestelde vragen. Klik op een vraag om het antwoord te lezen.

Staat uw vraag er niet bij, stel dan hier uw vraag of neem persoonlijk contact met ons op. 

Wat is coaching en wat kan coaching mij bieden?

Coaching bestaat uit gesprekken met een coach over een vooraf geformuleerd doel. Het kan gaan over werk, maar ook over privésituaties. Door het sparren met een professional geef je jezelf de kans om je verder te ontwikkelen.

Hoe ziet een coachtraject eruit?

 U kunt bellen voor een eenmalig coachgesprek op letterlijk ieder gewenst moment. Onze coaches staan direct en graag voor u klaar. Daarnaast is het mogelijk om een traject op te starten, bestaande uit meerdere, maximaal 5 gesprekken. In dat laatste geval maken we na uw telefoontje of na ontvangst van uw digitale aanmelding, een afspraak voor telefonische intake. Tijdens dit gesprek formuleert u samen met de coach uw doel voor het traject en geeft u aan of u de gesprekken telefonisch, face-to-face of online wilt voeren. Relatiecoaching, altijd face-to-face, bestaat voor beide partners uit een aparte intake en gezamenlijk maximaal zeven gesprekken. Een online traject, e-coaching, vindt plaats gedurende vijf (zoveel mogelijk) aaneengesloten werkdagen. Tijdens deze dagen kunt u een onbeperkt aantal berichten plaatsen voor uw coach, binnen onze beveiligde webomgeving. U ontvangt één of twee reacties per dag van uw coach.

Omdat we overtuigd zijn van de werkzaamheid ervan, zijn al onze trajecten kortdurend en oplossingsgericht. U kunt rekenen op een betrokken, ervaren en professionele coach.

Wat is de achtergrond van de coaches?

Al onze coaches hebben een mensgerichte opleiding op HBO of universitair niveau gevolgd en zijn daarnaast opgeleid en getraind in specifieke coachtechnieken. Hun kennis wordt actueel gehouden en alle coaches nemen deel aan intervisiebijeenkomsten.

Kan ik direct met een coach in gesprek?

Ja dat kan direct. Als u ons 0800-nummer belt, kunt u toets 1 indrukken om gelijk met een coach te spreken.

Leent iedere vraag zich voor coaching?

Als u ons belt, kijken we samen of wij kunnen bieden waar u behoefte aan heeft.

Informeren jullie mijn werkgever/verzekeraar dat ik coaching heb aangevraagd?

Nee, Resilians is onafhankelijk en werkt strikt vertrouwelijk. Alles wat u ons vertelt, blijft tussen u en Resilians. Uw werkgever of verzekeraar hoort niet van ons dat u contact met ons heeft gehad. We verstrekken uitsluitend anonieme statistische informatie over het gebruik van de Personal Coaching Service.

Wanneer en hoe kan ik jullie bereiken?

U kunt ons 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereiken op ons kosteloze O8OO nummer. Voor het plannen van een afspraak kunt u ons op werkdagen bellen tussen 8-18 uur.
De nummers zijn hier te vinden.

Kan ik ook anoniem contact opnemen?

U kunt ons ook bellen, zonder uw naam te zeggen. We vragen dan alleen wie uw werkgever/verzekeraar is, om te checken of u recht heeft op onze dienstverlening.

Mogen mijn partner en kinderen ook gebruikmaken van jullie diensten?

Afhankelijk van het abonnement wat uw werkgever/verzekeraar met ons heeft, kunnen uw partner en inwonende kinderen ook gebruikmaken van onze dienstverlening. U kunt ons altijd bellen om dit na te vragen, we helpen u graag.

Werkt telefonische begeleiding net zo goed als face to face begeleiding?

De effectiviteit van telefonische coaching in vergelijking met face-to-face coaching is vooral afhankelijk van uw eigen persoonlijke voorkeur. Het is niet per definitie meer of minder effectief.

Waarom duurt e-coaching 5 dagen?

Uit onderzoek en ervaring blijkt dat de intensiviteit van deze vorm van e-coaching goed werkt. Door vijf dagen intensief bezig te zijn met de coaching, sta je er bijna letterlijk mee op en ga je ermee naar bed. Dit komt het behalen van het doel ten goede.

Hoe is de e-lounge beveiligd?

De e-lounge is net als bijvoorbeeld bij online bankieren een beveiligde website. We hebben hiervoor een beveiligingscertificaat geïnstalleerd. U als bezoeker kunt dit herkennen aan de afbeelding van een slotje boven in uw webbrowser en aan HTTPS voor het internetadres. Met "HTTPS" (Hypertext Transfer Protocol Secure)  wordt de data versleuteld waardoor het voor een buitenstaander niet mogelijk is om te zien welke gegevens verstuurd worden.

Op welke locaties zijn alle coaches gevestigd, zit er een coach bij mij in de buurt?

Onze coaches werken verspreid over heel Nederland. Er is dus altijd een coach bij u in de buurt.

Waarom is ervoor gekozen om trajecten uit vijf gesprekken te laten bestaan?

De praktijk wijst uit dat de kortdurende, oplossingsgerichte aanpak goed werkt. Doordat we samen een haalbare coachvraag formuleren en het op ieder moment duidelijk is hoeveel tijd nog resteert om het doel te behalen, wordt de kans optimaal benut om daadwerkelijk uit te komen waar u wilt zijn. We gaan uit van ieders eigen kracht en oplossend vermogen en zien het als ons werk om u daarmee weer opnieuw in contact te brengen.

Hoe vaak komt het in de praktijk voor dat vijf gesprekken genoeg blijken te zijn?

In bijna alle gevallen blijken vijf gesprekken na de intake genoeg. De gesprekken worden in overleg gepland, veelal om de twee of drie weken, waardoor er ruim tijd is om te werken aan en naar het gewenste coachdoel. En het blijkt dat iemand daarna prima weer op eigen kracht verder kan.

Waarom kan ik niet verder bij mijn coach tegen betaling?

Onze kortdurende aanpak is gebaseerd op een bewuste keuze omdat we ervan overtuigd zijn dat het werkt, ook op basis van onze ervaring. Onze manier van werken is erop gebouwd en we zijn erin gespecialiseerd. Voor langer durende trajecten verwijzen we graag naar andere bedrijven die dat wel als dienst aanbieden.

Hoe vaak mag ik gebruikmaken van coaching?

Doorgaans spreken we met organisaties af dat er één coachtraject per medewerker/verzekerde per jaar gedaan kan worden. Daarnaast kunt u ons letterlijk altijd bellen voor een ‘direct coachgesprek’.